czwartek, 15 stycznia 2015

Sałatka buraczano-śledziowa - czyli jak zrobić 3 potrawy z 2 buraków na 3 dni :-)

Szczyt recyclingu kuchennego osiągnęłam przy pomocy 2 buraków i selera.
Mianowicie: pokroiłam rzeczone warzywa i zrobiłam zakwas, lekko słonawy i dobrze czosnkowy - przepis jest na blogu :-)
Co z tego mi wyszło?
Po pierwsze - 2 kubki kwasu buraczanego do wypicia na podwieczorek (super zdrowy!)
Po drugie - reszta kwasu (około litra) + bulion + kilka suszonych grzybków - stało się barszczem do recyclingowych krokietów z mięsem i warzywami z rosołu
Po trzecie - pozostałe po zakwasie buraczki ugotowałam do miękkości i powstała cudowna baza do sałatki! :-)
Inspiracją niezmiennie jak chodzi o recycling była dla mnie Sylwia - po raz drugi wielkie dzięki!!!!


Składniki:

  • 2 duże ukiszone buraki w plastrach
  • 4 płaty śledziowe a la Matias
  • 1 cebula
  • 2 jajka
  • Mały kawałek żółtego sera

  • sól, pieprz i jogurt grecki
Śledzie i cebulę roimy, resztę trzemy na dużych oczkach. Doprawiamy, dodajemy jogurt i gotowe!

Amatorów oszczedzania zapraszam na drugi blog, czyli: warto-oszczedzac.blogspot.com




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz