niedziela, 25 stycznia 2015

Pasta z białej fasoli z czosnkiem i ostrą papryczką

Nie wiem jak długo zabierałam się za tę pastę.... parę miesięcy? Nieważne. Ważne, że się wydarzyła.
Kupiłam puszkę białej fasoli w zalewie i postanowiłam spróbować. 

Przyznam się do czegoś....
W ogóle, to chciałam zrobić pastę z czerwonej fasoli, ale pod półką sklepową moja ręka zaczęła żyć własnym życiem i wzięła fasolę białą.... Hmmm.... to będzie pasta biała, a pasta czerwona dla pełni patriotyzmu, będzie innym razem.

z czym to się je?
Ano ze wszystkim: z chlebem, grzankami, chrupkim pieczywem itd.... To świetna propozycja na "smarowidło" kanapkowe dla wegetarian a dla mięsożerców znakomite uzupełnienie diety, bez pozbawiania organizmu cennego białka. Jeśli zaś wspomnimy o arcyzdrowych dodatkach jak: natka pietruszki (Bombowiec z witaminą C), czosnek, rozgrzewająca papryczka chili, sok z limonki - to mamy przed sobą fantastycznną propozycję na zimę i przedwiośnie :-))))

Składniki:

  • 1 puszka białej fasoli
  • Sok z 1/2 limonki
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/3 strąka papryczki chili
  • szczypta kminku
  • 2 duże łyżki posiekanej natki pietruszki
  • sól do smaku - u mnie mielona himalajska
Wykonanie?
Wszystko razem miksujemy 
i już!


Przechowujemy oczywiście w lodówce.
Opcjonalnie możemy do pasty dołożyć nieco oliwy z oliwek.



1 komentarz:

  1. Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie. :) Do wygrania jest zestaw dowolnie wybranych przypraw dobrej jakości! By wziąć udział w konkursie wystarczy przesłać przepis na danie mięsne (szczegóły w linku). Są trzy miejsca, trzy nagrody, jest o co walczyć!

    http://szefowa-kuchni.blogspot.com/2015/01/konkurs-wygraj-zestaw-wybranych-przez.html

    OdpowiedzUsuń