czwartek, 4 czerwca 2015

Drożdżowe z truskawkami ....

.....czyli truskawkowe szaleństwo Anno Domini 2015 - ropoczęte!
Ciasto drożdżowe jest wdzięcznym tematem do pieczenia i jedzenia o każdej porze roku. Od wiosennych truskawek, przez letnie jagody i rabarbar, jesienne śliwki i zimowe marmolady. 
To, które prezentuję przeszło pozytywnie testy panelu sensorycznego mojego męża a powstało z myślą o nadrzecznym grillu z okazji wolnego czwartku, zwanego w katolickim kraju nad Wisłą - Bożym Ciałem.

Przepis wykopałam tutaj i będę autorce dozgonnie wdzięczna!

Składniki:


Na ciasto:
  • 50 dag mąki
  • 3 dag drożdży
  • 250 ml mleka
  • 2 jajka
  • 10 dag cukru
  • 5 dag masła
Na kruszonkę:
  • 1/2 szkl. mąki
  • 5 łyżek cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 60 g roztopionego masła ( u mnie miękkie bardzo ale nie płynne)
+ OCZYWIŚCIE truskawki - około 40 dag

Instrukcja zmajstrowania takiego cuda:

Zaczyn: Rozkruszyć drożdże, zasypać łyżką cukru i zalać lekko ciepłym mlekiem. Wsypać łyżkę mąki i wszystko wymieszać. Odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce (jakieś 10 min)

Ciasto właściwe: 
1/ Jajka utrzeć z cukrem i masłem
2/ Do masy wsypywać powoli mąkę i zaczyn. Wymieszać wszystko. 
3/ Wyrabiać około 10min. Można ręcznie, można maszynowo. Ja przyznam się poszłam na łatwiznę i zleciłam zadanie robotowi, szczególnie że ciasto ma być lekko "ciągnące" i klejące, a wtedy nie mogę sobie odpuścić żeby nie podsypywac rąk mąką......Odstawiamy w ciepłe miejsce aż podwoi objętość.


W tym czasie robimy kruszonkę, ucierajac w palcach wszystkie składniki.
Przygotowujemy truskawki: myjemy, odszypułkowujemy


Ciastem wykładamy fomę o wymiarach ok. 35/25cm (wyłożonej papierem do pieczenia). 
Na ciasto wykładamy owoce, lekko je wciskając. 
Obsypujemy obficie kruszonką. 




Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180oC przez około 40-45 minut. 
Po upieczeniu pozostawić ciasto jeszcze na kilka minut w ciepłym, uchylonym piekarniku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz