wtorek, 18 sierpnia 2015

Chłodnik z awokado

Chłodniki to zdecydowanie zupy tego lata..... Gorącego nieprzyzwoicie, acz cudownie, dzięki któremu z mniejszym żalem wejdziemy w jesienne chłody.....
Botwinkowy klasyk jest moim zdaniem niekwestionowanym królem chłodników, ale dlaczego by sobie nie urozmaicać życia kulinarnego?

W gazecie o wdzięcznym tytule "Lubię gotować", znalazłam przepis na chłodnik z awokado.
Przeczytałam, zrobiłam, spróbowałam i oniemiałam :-)
Pyszny.
Pyszni i zdrowy.

Składniki na 4 porcje:

  • 4 ogórki (u mnie średnie, pachnące, gruntowe)
  • 2 szalotki
  • 2 dojrzałe awokado
  • 1  lyżka octu jabłkowego ( u mnie był made in IKEA z borówki brusznicy)
  • 3/4 szklanki  jogurtu naturalnego
  • sól i pieprz
  • oliwa z oliwek
  • 2 dymki ze szczypiorkiem do dekoracji
  • + ja dodłożyłam łyżkę posiekanego koperku


Ogórki, awokado, szalotki - obieramy, kroimy na kawałki, wlewamy ocet, jogurt, przyprawy i miksujemy blenderem.
Dodajemy koperek i mieszamy łyżką.
Wkłądamy do lodówki do schłodzenia.
Przed podaniem posypujemy posiekaną dymką i kropimy oliwą. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz