sobota, 3 stycznia 2015

Pack Choi duszona z imbirem, sezamem i jasnym sosem sojowym.

Kiedy na stoisku z warzywami zobaczyłam Pack Choi jeszcze nie wiedziałam co to jest i czy będzie mi smakować - ale postanowiłam zaryzykować. W końcu poznawanie nowych smaków to czysta frajda, czyż nie?
Wkładając do koszyka trzy małe, śmieszne, zielone kapustko-sałatki, kątem oka zobaczyłam, że jakaś kobieta patrzy na to z mieszanką zafascynowania i ciekawości, a w oczach ma dwa pytajniki i czekałam już tylko na identyczne pytanie, jakie usłyszałam kiedyś przy okazji kupowania fenkułu - "ojej, a co Pani z tego robi?"....

Cóż, fenkuł już nie jest dla mnie zagadką, a niewielkie azjatyckie kapustki, owszem tak. 
Przezornie zatem szybko powzięłam jak najdłuższe kroki w stronę kasy a dalej do domu, żeby Wujek Google opowiedział mi do czego się toto używa i z czym toto się je.
No to tak: poczytałam, pomyślałam i przygotowałam.

Wyszło? Lekko orientalnie, zaskakująco i ciekawie. Czy pack choi jest smaczna? Trzeba sprawdzić - mi smakuje :-)

Składniki


  • 3 sztuki pack choi
  • 2 łyżki wody
  • 1 łyżka jasnego cukru trzcinowego
  • 1 łyżka sezamu ( u mnie mix sezam + siemię lniane)
  • jasny sos sojowy do smaku - około 2 łyżki
  • łyżka tartego świeżego imbiru
  • 2 ząbki czosnku
  • olej

1. Pack choi - myjemy, odcinamy końce, kroimy na szerokie paski w poprzek
2. Rozgrzewamy woka, na niewielkiej ilości oleju krótko smażymy imbir i czosnek
3. Dodajemy kapustę, przesmażamy, czekamy aż liście zmiękną
4. Dodajemy wodę i cukier trzcinowy, dusimy kilka minut pod przykryciem
5. Dodajemy sos sojowy i sezam


Gotowe!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz