poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Zupa krem chrzanowy

O swoim braku zdecydowania jeśli chodzi o wybór menu świątecznego pisałam już w poście o szarlotce wielkanocnej :-)
Nie inaczej było z daniami obiadowymi....



Część kanonów postanowiłam zostawić (białą kiełbasę z  pieczarkami - obowiązkowo), część chciałam zmienić, żeby móc posmakować jakiś dań alternatywnych. 
Udało mi się znaleźć zupę, która świetnie wpisuje się w kilmat  smaków Wielkanocy, a jednocześnie jest inną a bardzo ciekawą propozycją obiadową.
Dodam, że im więcej razy odgrzewana - tym lepsza :-)



Składniki:


  • kawałek selera (około 6 dag)
  • cebula dymka (5 dag)
  • kawałek białej części pora (około 5 dag)
  • 1 spory ziemniak
  • 10 dag startego chrzanu
  • 2 łyżki masła
  • 1,2 szklanki wytrawnego białego wina
  • 2 litry bulionu drobiowego
  • 1/2 litra śmietany 22 procentowej, jeśli nie mamy a mamy 30% też można dać, tylko, że stanowczo mnie, bo jest rzadzsza i słodsza oczywiście
  • 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 żółtko
  • sól, pieprz do smaku


1/ Warzywa obieramy, myjemy, kroimy, smażymy na rzgrzamy maśle bez rumienienia, zalewamy winem i gotujemy, aż połowa płynu odparuje.
2/ Dodajemy bulion drobiowy, miksujemy.
3/ Zagęszczamy mąką rozmieszaną z odrobiną wody
4/ Dodajemy chrzan i śmietanę, miksujemy z żółtkiem (opcjonalnie) i przyprawiamy. 

Podajemy z podsmażonym boczkiem, opieczonymi talarkami ziemniaczanymi, zieleniną/ziołami wg uznania - generalnie dodatki pozostawione są szerokiej wyobraźni i indywidualnym smakom.
My  konwencji wielkanocnej zajadaliśmy zupę ze zrumienionym boczkiem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz