niedziela, 13 września 2015

Ketchup "Dziarska Ja" czyli domowa odpowiedz na "Krzepkiego Radka"

Zachęcona udanym przedsięwzięciem o wdzięcznym tytule: "domowy przecier pomidorowy" postanowiłam pójść za ciosem i popełnić jeszcze pierwszy w życiu ketchup domowy. Miał być taki jak lubię: ostry, a jednocześnie korzenny, taki w deseń tytułowego "Krzepkiego Radka", ale lepszy, bo mój :-)

A zatem przedstawiam całkowicie autorski przepis na ketchup o nazwie: "Dziarska Ja".

Składniki:

  • 2 kg pomidorów
  • 4 papryczki chilli
  • 3 cebule - u mnie 2 czerwone i jedna biała (ale taka mniej ostra)
  • 3 dorodne ząbki czosnku




PIERWSZY PAKIET PRZYPRAW 
  • 4 gozdziki
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 4 - 5 ziaren ziela angielskiego
  • 2 spore liście laurowe
DRUGI PAKIET  PRZYPRAW
  • 1/5 szklanki oleju
  • 4-5 łyżek octu 
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka soli

Postępowanie z produktami:

1. Punkt 1 patrz przecier pomidorowy tutaj
2. Cebulę kroimy na kawałki, obieramy czosnek, z papryczek usuwamy nasiona i ogonki, dorzucamy wszystko do pomidorów
3. Dodajemy pierwszy pakiet przypraw i gotujemy wszystko około 40 minut
4. Wszystko miksujemy i finalnie jeszcze przecieramy przez sito
5. Dodajemy drugi pakiet przypraw i gotujemy kolejne 40-60 minut, aż do uzyskania pożądanej gęstości
6. Rozlewamy do słoiczków, pasteryzujemy.

Informuję, że z 2 kg pomidorów uzyskałam 6 słoiczków po 100 g produktu :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz