sobota, 7 września 2013

Sok z aronii

W moim ulubionym kramiku z zielonościami odkryłam aronię . Ppoprosiłam grzecznie o kilogram i zaczęłam snuć wizję zdrowego soku do zimowej herbaty. Tylko czy ktoś mi może powiedzieć – jak się robi sok z aronii, która jest cierpka i w stanie naturalnym niezbyt obiecująca?
Trochę grzebania w necie i znalazłam ciekawą propozycję, a było to tutaj



Składniki:


1 kg aronii
3 litry wody

1 kg cukru

2 pomarańcze

2 łyżeczki kwasku cytrynowego






Przed przetwarzaniem, aronię mrozimy – jakieś 24 h.

Aronię zagotowujemy z wodą, a następnie studzimy.
Odcedzamy. Do soku dodajemy cukier (próbujemy i dosładzamy do pożądanej słodkości), kwasek cytrynowy i sok wyciśnięty z dwóch pomarańczy. Jeszcze raz zagotowujemy. Rozlewamy do butelek. Pasteryzujemy przez 15 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz