niedziela, 24 listopada 2013

Zupa z marchwi z imbirem i pomarańczą

W pożółkłym zeszycie znalazłam przepis....
A że w zapasach miałam jeszcze marchewki ekologiczne mojej teściowej  - postanowiłam zatem uczcić uprawy ekologiczne, kilkoma miseczkami pomarańczowego ( z koloru i zapachu :-)  - kremu.

Składniki:



  • bulion Warzywny (około 1 litra)
  • 8 marchewek - moje nieduże bo ekologiczne :-)
  • 1 pomarańcza - wyciśnięta - więc w postaci pół szklanki soku
  • 3/4 łyżki startego imbiru
  • 2 cebule - też nieduże, bo też ekologiczne
  • 1 łyżka masła, 4 łyżki oleju







1/ Cebulę kroimy w półpiórka, imbir obieramy i ścieramy na drobnych oczkach, wszystko podsmażamy w garnku na grubym dnie przez kilka minut. 


2/ Marchewki szorujemy, kroimy w słupki i dorzucamy do garnka. Całość zalewamy bulionem i gotujemy około 30 minut (na maleńkim ogniu pod przykryciem).



3/ Wyłączamy, studzimy następnie traktujemy blenderem na gładki krem.


4/ Wlewamy sok z pomarańczy, dodajemy przyprawy: sól, pieprz, jeśli ktoś ma życzenie może dorzucić szczyptę cynamonu.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz