czwartek, 14 stycznia 2016

Tajska zupa z kurczakiem i trawą cytrynową

Zapraszam na wyprawę do Tajlandii choć przepis będzie z tych najpopularniejszych, a zatem przypomina bardziej zwiedzanie Francji poprzez wjazd na Wieżę Eiffle'a niż poprzez snucie się uliczkami małego miasteczka gdzieś w Akwitanii czy Langwedocji.....
Ale od czegoś trzeba zacząć, i to w dodatku tak, zeby się nie zniechęcić do kuchni arcybogatej w liczne kolory, zapachy i smaki.
Kuchnia tajska swoje bogactwo czerpie z dwóch fantastycznych kulinarnych królestw Azji: kuchni chińskiej i kuchni indyjskiej.....

Moja propozycja na styczeń to zupa rozgrzewająca, która w swojej lekkości (nuta trawy cytrynowej, limonki), jest aksamitna i delikatna (mleko kokosowe), wspaniale rozgrzewa (imbir, czosnek, papryczka chilli) i jest niesłychanie sycąca (kurczak).
Zaufałam blogowi Filozofia smaku i serdecznie autorce za przepis dziękuję!

Składniki:


  • 800 ml bulionu warzywnego
  • puszka mleka kokosowego (400 ml)
  • 30-40 dag surowej piersi kurczaka pokrojonego w paski
  • 1 szalotka - drobno pokrojona w kosteczkę
  • 1 papryczka chilli - drobno posiekana
  • 2-3 ząbki czosnku - przeciśnięte przez praskę lub drobno pokrojone
  • 4cm imbiru drobno pokrojonego
  • 1 łodyga trawy cytrynowej (miałam zamrozoną, jeśli tylko widzę w sprzedaży, bywa i w Biedronce :-),  kupuje i zamrazam łodyki, swietnie sie sprawdza!)
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1 łyżeczka kminu rzymskiego
  • 1/2 łyżeczki startej kolendry ( ja miałam w ziarnach i potraktowałam mozdzierzem)
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  • 2 łyżki sosu rybnego, ja nie miałam dałam sos sojowy jasny
  • sok z połowy limonki
  • 1-2 łyżki oliwy
  • makaroń do dań azjatyckich 

1. Oliwę rozgrzewamyw garnku, wrzucamy szalotkę, czosnek, imbir i papryczkę, podsmażamy do zazłocenia
2. Wrzucamy przyprawy: kurkumę, kmin, kolendrę  na 30-40 sekund
3. Wlewamy mleko kokosowe i bulion, dodajemy sok z limonki, trawę cytrynową, cukier, sos rybny i kurczaka 
4. Gotujemy 10-15 minut 
5. Podajemy z makaronem.

W moim odczuciu zupa nie jest bardzo pikantna, zatem jeśli chcemy uzyskać bardziej pikantny sma, sugeruję zwiększyć obecność papryczki chilli i ew. imbiru.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz