piątek, 22 stycznia 2016

Tarta ze szpinakiem, na zdrowym razowym cieście kruchym

Tarta już zrobiona, nawet zjedzona ale na pewno nie zapomniana.... Cudowna wyszła i na tym skończę, bo nie wypada wpadać w taki auto-zachwyt. No cóż - jeśli mogę coś poradzić: z racji dość delikatnych smaków bazowych (szpinak, ser, śmietana), warto dobrze przemyśleć dodatek w postaci przypraw z charakterem. Ja poszłam w stronę papryczki chilli, która smażyła się ze szpinakiem, całość okrasiłam suszoną, włoską szałwią i obficie obsypałam świeżo zmielonym pieprzem. Czosnek i cebula są oczywiste -  w komplecie z liśćmi szpinaku. Inspiracji do dania zaczerpnęłam tutaj:  na fantastycznym blogu kulinarno-fotograficznym

Składniki:
250 g mąki pszennej u mnie miks mąki tortowej i pszennej razowej
125 g zimnego masła
Jajko
2-3 łyżki zimnej wody
1 łyżeczka soli

Nadzienie:
1 opakowanie świeżego szpinaku
1 opakowanie gorgonzoli (200 g) - najlepiej pikantnej
1 cebula2 ząbki czosnku
kilka suszonych pomidorów (ilość w zależności od upodobań, dla mnie im więcej tym smaczniej)
180 g śmietany 12%
1 jajko
szałwia
olej
sól
pieprz świeżo zmielony



  1.  Ciasto zagniatamy z podanych składników szybko, owijamy w folię spożywczą i wstawiamy do lodówki
  2. W tym czasie, kiedy ciasto się chłodzi, podsmażamy szpinak, cebulę i czosnek na odrobinie oleju.
  3. Podgrzewamy piekarnik do 180 stopni
  4. Rozwałkowujemy ciasto między dwoma arkuszami papieru pergaminowego (świetna metoda), wykładamy do formy na tartę, ciasto nakłuwamy. Ciasto obciążamy kulkami lub fasolą i podpiekamy około 20 minut
  5. Przygotowujemy resztę nadzienia: mieszamy jajko, śmietanę, wkruszamy gorgonzolę, dodajemy przyprawy, przygotowujemy pomidory i kroimy dymkę.
  6. Z podpieczonego ciasta ściągamy obciążenie, wykładamy szpinak, wylewamy masę śmietanowo-serową
  7. Na górze układamy suszone pomidory i posypujemy cebulką.
  8. Obficie posypujemy świeżo zmielonym pieprzem i całość pieczemy jeszcze 30 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz