wtorek, 18 kwietnia 2017

Pasztet wegetariański z ciecierzycy, soczewicy i marchewki

Ponieważ każde Święta kończą się kacem moralno-kalorycznym w te Święta postanowiłam nieco odchudzić te dania, które miały się pojawić na świątecznym stole. I tak zamiast pasztetu tradycyjnego - pasztet wegetariański.
Szczerze? Pasztet smakował nawet największemu domowemu mięsożercy i nie myślę tu o kocie....
Dla mnie - bomba.
Świetne jedzenie z chlebem lub bez, ale koniecznie z chrzanem!
Przepis - gdzieś w necie znaleziony, przykro mi nie zapisałam strony....

Składniki:

  • 50 dag marchewki
  • 1/3 szklanki suchej kaszy jaglanej
  • 1 szklanka suchej czerwonej soczewicy
  • 1 puszka ciecierzycy (250 g)
  • 1 cebula
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 ząbek czosnku
  • 650 ml bulionu warzywnego
  • 2 jajka


Przyprawy:

  • 1 łyżka startego imbiru - ja nie dałam bo nie miałam
  • 1/3 łyżeczki ostrej papryki
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 3 łyżki masła ( w przepisie migdałowe lub inne tego typu - ja dodałam zwykłe)


1. Cebulę obieramy, kroimy drobno, szklimy w garnku. Dodajemy wyciśnięty czosnek oraz obraną i pokrojoną w cienkie plastry marchewkę (+ ew. imbir). Smażymy ok 3-5 minut.
2. Dolewamy 250 ml z przygotowanej porcji bulionu i gotujemy 15 minut
3. Dodajemy kaszę jaglaną, soczewicę i wlewamy resztę bulionu i przyprawy. Gotujemy kolejne 15 minut aż składniki wchłoną cały płyn.
4. W misce blendujemy odsączoną ciecierzycę z dodatkiem masła, dodajemy lekko wystudzone warzywa i kaszę i również zamieniamy w gładką masę.
5. Dodajemy jajka
6. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, masę wykładamy do foremek i pieczemy około godziny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz